ضجت مواقع التواصل الاجتماعي، بنبأ ارتباط الفنانة المصرية منة شلبي بالسيناريست تامر حبيب وذلك بعد أزمتها الأخيرة عقب القبض عليها في مطار القاهرة.

وقررّت الفنانة منة شلبي التزام الرد على تلك الأنباء، وتولّت صديقتها الإعلامية إنجي علي الرد على ذلك الموضوع والتي وصفته بدورها شائعات

وبدورها، قالت إنجي علي صورة تجمع تامر حبيب ومنة شلبي، عبر حسابها الرسمي بموقع "إنستغرام"، وكتبت عليها :" بجد مش قادرة أصدق إن الشائعات والفتي وصل لهذه الدرجة".

وتابعت: "ارحموا الناس وسيبوهم في حالهم أولا منة شلبي بتصور مسلسلها لرمضان باسم تغيير جو ووالدتها في المستشفى تعبانة وتامر حبيب بيحضر حاليا لشغله ومشغول جدا وتامر لسه كاسر الـ 50 سنة جبتوا منين 58 دي".

وأكملت إنجي علي في تعليقها: "أنا برد لأن تامر ومنة أصحابي وأخواتي وأنا بستغرب جدا من الكلام اللي بسمعه وأنه ليس له أساس من الصحة !!!!!حقيقي استفزاز بس".

من جانبه، أبدي السيناريست تامر حبيب، غضبه واستيائه الشديد من البعض الذين تنمروا على نشر صورة له تجمعه بالفنانة منة شلبي، وعلق عليها :"يا ما أنت كريم يا رب، الحمد لله".

وعلق تامر حبيب على الشائعة التي انتشرت حيث عبر حسابه الشخصي بموقع (فيسبوك)، :" فوجئت بناس كتير بتعمل ايموچي ضحك على تعليقات أصدقائي في البوست اللي نزلته من شوية بقول فيه الحمد لله على الحكم في قضية منة شلبي، و الموضوع استفزني و ماكنتش فاهم ليه، فدخلت أشوف مين الناس اللي فشتها عايمة قوي كده، لقيتهم كلهم ناس ماعرفهومش و من پروفايلاتهم أي عيل أهبل يفهم الناس دول اتجاهاتهم ايه و قصدهم ايه". وفق (لها)

وتابع تامر حبيب:" تماماً، اضحكوا جامداً على الأقل انتوا بتضحكوا أو بتسخروا من خبر مبهج ومفرح كل البني آدمين اللي تتوفر فيهم مواصفات الإنسانية، وإن شاء الله لما نشوفكم في مصايب وأزمات ومحن تحرق قلوبكم وقلوب اللي بيحبوكم ، ده لو كان فيه حد بيحبكم أو كنتوا تفهموا أصلاً يعني إيه حب، احنا مش هانضحك… احنا هانقول اللهم لا شماتة، وحسبنا الله ونعم الوكيل".

استعمال المضامين بموجب بند 27 أ لقانون الحقوق الأدبية لسنة 2007، يرجى ارسال رسالة الى:
[email protected]