حلّت الفنانة هند صبري ضيفة على البرنامج الإذاعي "ألبوم صور"، حيث كشفت عن الصدمات التي تعرّضت لها في حياتها من أشخاص كثيرين ولكنها تعلّمت الدروس منها

وعن الصور مع المعجبين" قالت هند: "بدأت أحط نفسي مكان الجمهور وأحياناً بضطر أضغط على نفسي علشان صورة مثلاً حد طلبها ولا أرغب في ترك انطباع دائم عني عند أي حد ويكون سيئ".

وكشفت هند صبري أنها خلال مشوارها الفني تعلّمت الكثير، قائلةً: "عندي هوس بالتفاصيل لأنها هي اللي بتفرق في أي عمل عن الآخر واتعلمت إني متمسكش باللي أنا عايزاه وآخذ كل الآراء والزوايا من أجل العمل".

وعن نظرتها الى الحياة، قالت هند صبري: "مفيش زاوية واحدة للحياة، والحياة مليانة بالتفاصيل ولازم تشوف الصورة من أكثر من زاوية للحياة، ولازم يكون عندك مرونة لكل الآراء والزاويا ومن غير مرونة الدنيا بتكون صعبة، والمبادئ في الحياة لا تقبل التجزئة يعني مينفعش يكون في أكتر من زاوية للكذب والخيانة".

وبسؤالها عن صور الأبيض والأسود، قالت: "بحنّ للأبيض والأسود لأن فيها ذكريات وتفاصيل كتيرة". وعن سبب اختيارها الدائم للصور الجماعية في أي عمل فني، أوضحت: "كلنا بنحب الصورة الجماعية خاصة في أي عمل علشان النجاح مش فردي".

وعن الفارق في التصوير بين الماضي والحاضر، قالت: "التصوير زمان كان لتخليد ذكرى حلوة بس في الوقت ده التصوير بيكون فيه جزء ملهوش لازمة وبرا الكادر".

واختتمت هند صبري حديثها بالتعليق على صور لغزة، قائلة: "الصور اللي كنا بنشوفها من غزة هي صور لأول إبادة عرقية بتحصل على الهواء قدّام العالم وللأسف عشرات الآلاف دفعوا الثمن بس أرواحهم خالدة"

استعمال المضامين بموجب بند 27 أ لقانون الحقوق الأدبية لسنة 2007، يرجى ارسال رسالة الى:
[email protected]