شاركت الفنانة المصرية عبير صبري جمهورها صورة لها من أمام الكعبة المشرّفة أثناء تأديتها العمرة عن شقيقها الذي رحل في الآونة الأخيرة.

و نشرت صبري الصورة عبر حسابها الخاص في تطبيق تبادل الصور (إنستغرام) حيث ظهرت وهي مرتديةً الملابس السوداء والحجاب، وعلّقت عليها قائلة: "من أجمل وأطيب مكان في الأرض... الحمد لله... عمرة لأخويا حبيبي ربنا يرحمه ويسعده بالجنة ويرحم كل الراحلين عنا... ما شاء الله".

وكانت صبري قد نشرت مؤخرًا منشور عبرت فيه عن استيائها من السوشيال ميديا، وقالت فيه: "الضغوط على الناس والشباب عالية جداً، خصوصاً على السوشيال الميديا الشريرة اللي بتوري صورة للناس على إنهم متميزين وبيرفكت من خلال صور مزيفة ومش حقيقية، وصور بالفلاتر وصور الأكل الفاخر والملابس الفاخرة والسفريات للمالديف وغيره والشنط الغالية والأجسام وعمليات النحت، وعايزة أبقى شبه فلان أو فلانة وعايز أبقى مشهور وخلاص".

وأضافت" حتي لو شهرتي قايمة على إني أتصور وخلاص واسمي اللي بعمله بلوغر، وده شيء بلا محتوى أو قيمة حقيقية وعايز تليفون زي اللي في إيد صاحبي وقرف كتير والشباب مش عارف يبقى سعيد لأنه عايز ساعة غالية وعربية غالية، ومبقاش حد بيدوّر على معنى السعادة الحقيقية، وكل الناس بتقلد بعض".

استعمال المضامين بموجب بند 27 أ لقانون الحقوق الأدبية لسنة 2007، يرجى ارسال رسالة الى:
[email protected]