لم تتمالك الفنانة إلهام شاهين دموعها أثناء حفل افتتاح مهرجان المركز الكاثوليكي، لتكريم النجوم الراحلين ومن بينهم الفنان سمير صبري.

وظهرت إلهام شاهين تبكي أثناء غناء الفنانة غادة عادل للنجوم الراحلين خاصة أن دورة الحفل حملت اسم الفنان الراحل سمير غانم.

إلهام شاهين تروي تفاصيل زيارتها لـ سمير صبري
وروت إلهام شاهين تفاصيل زيارتها الأخيرة لـ سمير صبري أثناء مكوثه في أحد المستشفيات بعد أن تعرض لوعكة صحية مؤخراً قبل وفاته.

ولفتت إلهام شاهين إلى أنه كان يودع كل من يأتي لزيارته خالا الفترة الأخيرة ولم يكن يريد أحد منهم أن يغادر.

كان الفنان الراحل سمير صبري قد تعرض لوعكة صحية في فبراير الماضي، ثم خضع للعلاج طوال الفترة الماضية قبل أن يتوفى اليوم في أحد فنادق القاهرة.

وتابعت قائلة: "سمير في المستشفى لما كان يشوف أي حد من زمايله تحس أن هو بيودعه ومش عايزنا نمشي، يعني في آخر زيارة ليه سبناه وقمنا خرجنا لحد الأسانسير، كنا تلاتة وقتها فاكرة كنت أنا وميرفت أمين ودنيا سمير غانم، بعد مخرجنا للأسانسير لقينا حد جاي من عند سمير بيقول أنه عايزنا نرجع تاني".

ولفتت إلى أنه طلب منهم الانتظار معه لفترة أطول من الوقت وعدم المغادرة، معلقة: "قال انتوا استعجلتوا ليه خليكوا قاعدين معايا، قلنا له إحنا خايفين نبقى تاعبينك تكون عايز تنام أو ترتاح، قال لا اقعدوا معايا عايز أشبع منكوا، قعدنا طبعا معاه زي ما هو عايز، وفي الآخر واحنا خارجين قلت لهم خدتوا بالكم من جملة عايزة أشبع منكوا".

وأنهت حديثها قائلة: "سمير كان قلبه حاسس وكان عارف حالته طبعا، وأحنا كنا عارفين بس برضه الفراق في كل الحالات بيبقى صعب أيا كان، الله يرحمه كان فنان جميل وموسوعة وإنسان أجمل وأجمل".

استعمال المضامين بموجب بند 27 أ لقانون الحقوق الأدبية لسنة 2007، يرجى ارسال رسالة الى:
[email protected]